با معرفي مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران با شما هستيم. بدون شك صافكاري و نقاشي خودرو همواره يكي از زير مجموعه هاي پركاربرد تعميرات و نگهداري خودرو بوده و هستند، تمركز اين زير مجموعه ها يعني صافكاري و نقاشي خودرو همواره بر روي ظاهر خودرو و مشخصات بدنه خودرو بوده و هست.
صافكاري و نقاشي حودرو را به جرات ميتوان نوعي هنر تلقي كرد زيرا يك اينكه بدنه و ظاهر خودرو شما حاصل تلاش چندين وقته و شبانه روزي طراحان شركت هاي خودروسازي است تا خودرويي با شكل و ظاهر زيبا براي شما توليد كنند و دو اينكه تبديل ظاهر آسيب ديده و ضربه خورده خودروي شما با صافكاري و نقاشي به ظاهر اوليه خود بدون شك نشانه حركتي هنرمندانه و هنرمند بودن صافكار و نقاش است. اما به نظر شما بهترين مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران كجاست؟ در اين مقاله با شما هستيم تا يكي از بهترين مراكز براي مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران را به شما معرفي كنيم. با مجموعه اتوبيرنگ علي مومني همراه باشيد.
صافكاري و نقاشي خودرو چيست؟
صافكاري و نقاشي خودرو همانطور كه گفتيم هر دو شاخه اي از دنياي تعميرات و نگه داري خودرو هستند كه توجه اصليشان به ظاهر و سلامت بدنه خودروشماست، اما با اين كه هر ىو ىر يك شاخه قرار دارند، هر كدام نيز دنياي متفاوتي دارند كه در پايين خدمتتان عرض خواهيم كرد.
مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران
كسب اطلاعات بيشتر: آموزش تيونينگ موتور خودرو
صافكاري خودرو
حال كه ميخواهيم صافكاري را از شاخه صافكاري و نقاشي خودرو توضيح دهيم، اين گونه ميگوييم كه صافكاري را ميتوان قسمت فيزيكي و سخت افزاري شاخه مراقبت از زيبايي و بدنه خودرو دانست به نحوي كه صافكار با بدنه خودرو شما به نوعي كار آهنگري ميكند، به اين ىليل كه هم آهنگري و هم صافكاري هر دو با استفاده از اطلاعات و دانشي كه درباره فلزات دارند دست به ترميم آنها ميزنند و اين كه هر دو از وش رگرما دادن و ضربه زدن به فلز استفاده مي كنند. منتها در اينجا يك تفاوت بزرگ نيز وجود دارد آن هم اين است كه صافكاري در مقايسه با آهنگري كاري است كه با ظرافت و دقت بسيار بيشتري انجام ميشود؛زيرا بحث زيبايي و جزئيات شكل نهايي فلز در كار صافكاري به دليل اهميت ظاهر خودرو نكته بسيار مهم و قابل توجهي است.
مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران
چند نوع صافكاري خودرو داريم ؟
به طور كلي در امروزه روز صافكاري خودرو به دو روش انجام مي شود. مهم ترين گزينه در امر صافكاري اين است كه خودرو خود را به بهترين مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران بسپاريد تا نتيجه كار براي شما دلچسب تر باشد.
روش اول كه قىيمي ترين روشي است كه امروزه مورد استفاده قرار ميگيرد كه به آن صافكاري با رنگ، صافكاري سنتي،صافكاري با نقاشي يا همان صافكاري و نقاشي ميگويند.
روش دوم روش به نسبت جديدي است و حدود 4،5 سال است كه مورد استفاده قرار مي گيرد به شكلي كه هنوز هم متخصصين زيادي وجود ندارند كه به طور حرفه اي در اين زمينه فعاليت كنند؛ به اين روش صافكاري بدون رنگ و يا صافكاري PDR ميگويند.
نقاشي خودرو
حال به بحث نقاشي از شاخه صافكاري و نقاشي خودرو مي پردازيم؛نقاشي به نوعي حكم مكمل را براي صافكاري دارد به طرزي كه ممكن است در زمان انجام عمل صافكاري با رنگ و در هنگام وارد كردن ضربات به آهن به جهت بالا آوردن يا پايين بردن فلز،قسمتي از رنگ خودرو بشكند يا به هر نحوي از بين برود،كه در اينجا به نقاشي احتياج پيدا ميشود تا بدنه اي كه از لحاظ فرم شكلي با صافكاري به ظاهر قبل از آسيب خود تبديل شده،به رنگ اوليه خود نيز بازگردد.
مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران
همچنين جالب است بدانيد كه در بسياري از كشورهاي جهان مخصوصا در كشورهاي پيشرفته نقاشي خودرو نوعي هنر خياباني تلقي ميشود به طوري كه برخي از هنرمندان بر روي بدنه خودرو با استفاده از اسپري هاي رنگي هنرنمايي ميكنند.
چند نوع نقاشي خودرو داريم ؟
نقاشي خودرو را ميتوان به 3 دسته كلي تقسيم كرد
1 – نقاشي كامل خودرو كه در ايران به دليل شكل بازار خودرويي ما زياد مرسوم نيست.
2 – نقاشي بخشي از خودرو كه به دليل رفتن رنگ آن بخش از خودرو بر اثر برخورد انجام ميشود.
3 – ليسه گيري كه تنها به جهت از بين بردن خط و خش هاي خودرو كه در اثر ماليدگي بدنه به جايي ايجاد شده اند انجام ميشود.
كسب اطلاعات بيشتر: تعمير سپر شكسته
تفاوت صافكاري بدون رنگ يا صافكاري PDR با صافكاري با رنگ خودرو
با توجه به توضيحاتي كه در قسمت قبل داديم فرق صافكاري و نقاشي خودرو با يكديگر را متوجه شديم،حال به سراغ تفاوت صافكاري بدون رنگ يا صافكاري PDR با صافكاري بارنگ ميرويم. بهترين مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران.
تفاوت اين دو در سه بحث است.
1.اين كه در صافكاري بدون رنگ يا صافكاري PDR برعكس صافكاري با رنگ خودروي شما بدون نياز به رنگ شدن و نقاشي صاف شده و تا حد بسيار زيادي،ميتوان گفت حدود 90 درصد شبيه ظاهر اوليه خود ميشود.
2.اين است كه هزينه صافكاري بدون رنگ يا صافكاري PDR به دليل بيشتر كاربردن ترميم بدنه خودرو شما از هزينه صافكاري با رنگ بيشتر است.
3.سومين تفاوت هم در اين است كه خودروي شما در روش صافكاري PDR يا همان صافكاري بدون رنگ به مدت زمان بيشتري براي ترميم در مقايسه با صافكاري بارنگ نياز دارد.
سه دسته فعاليت نقاشي خودرو با جزئيات بيشتر
همانطور كه ديديد در مورد صافكاري و نقاشي خودرو و تفاوت انواع صافكاري توضيحاتي را ارائه داديم؛حال بيايد تا سري به سه دسته فعاليت اصلي دنياي نقاشي بزنيم.
دسته اول اگر يادتان باشد كه گفتيم نقاشي كامل خودرو است كه همانطور كه گفتيم روش پرطرفداري در ايران نيست و افراد به دليل اين كه در بازار رنگ بودن خودرو باعث افت قيمت قابل توجه آن ميشود دست به چنين اقدامي نمي زنند.
دسته دوم نقاشي بخشي از خودرو است كه در آن بخشي از خودرو رنگ ميشود؛هدف فرد صاحب ماشين از انجام اين كار اين است كه نقاطي از بدنه كه در اثر برخورد رنگشان را از دست دادند با ساير نقاط يكدست شده و داراي رنگ يكساني باشند.
دسته سوم كه به ليسه گيري مشهور است زماني مورد استفاده قرار ميگيرد كه بدنه خودرو دچار خط و خش يا خراش شده باشد؛دراين روش زياد از ظرافت استفاده نميشود زيرا يك اين كه بيشتر جنبه زيبايي-رواني داشته و دو هم اين كه عمل ليسه گيري بدون بتونه كاري انجام ميشود.
مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران
اعمال صافكاري و نقاشي خودرو همانطور كه گفتيم از زير مجموعه هاي تعميرات و نگه داري خودرو هستند كه در دنياي امروز به بخش بسيار كليدي دراين حوزه تبديل شده اند؛ ممكن بپرسيد چرا؟
الان دليلش را برايتان ميگوييم در دنياي خودرو ها بخصوص در امروزه روز كه تعداد خودرو ها روز به روز افزايش ميابد احتمال برخورد همواره وجود دارد،برخورد هايي كه در اكثريت اوقات آسيب هايي را به بدنه وارد ميكنند و ظاهر خودرو شما را زشت ميكنند،به همين دليل و در اينجا است كه متوجه علت نياز خودمان به صافكاري و نقاشي خودرو و اين كه چرا در دنياي امروز به خدمتي ضروري تبديل شده اند ميشويم.
شما عزيزان جهت صافكاري بدون رنگ و يا صافكاري با رنگ خودرو خود و يا دريافت ديگر خدمات خودرو نظير تيونينگ خودرو، احياي رنگ خودرو، تعمير سپر خودرو، واكس بدنه خودرو و … به مجموعه اتوبيرنگ علي مومني مراجعه كنيد كه يكي از بهترين مركز صافكاري و نقاشي خودرو در تهران مي باشد.